Libelle Zomerweek als consumentenproeftuin

Libelle Zomerweek als consumentenproeftuin

Van 7 tot en met 13 mei vindt op het Almeerderstrand bij Almere de Libelle Zomerweek plaats. Het Bloemenbureau grijpt het populaire evenement aan om met verschillende sierteeltbedrijven de consument naar hun oordeel en reacties te vragen. Nieuwe concepten en boeketvoorbeelden met Chrysanten, Gerbera’s en Anthurium staan daarin centraal. 

De projectgroep Chrysant en de bedrijven Anthura en Lansbergen Gerbera’s hebben voor de gelegenheid de handen ineengeslagen en ook Fleurop draait mee in het opvallende initiatief. Doel is de consument, circa 80.000 consumenten zullen naar verwachting het evenement bezoeken, te vragen naar hun idee bij de verschillende nieuwe concepten die worden gepresenteerd. De Libelle Zomerweek als proeftuin en testcentrum. De organisatie is in handen van Maurice Wubben van Versmarketingbureau STR3TH.

Chrysanten Zomerweekboeket
Om de verrassende veelzijdigheid van vormen en kleuren te laten zien is voor de Libelle Zomerweek een ware snoepwinkel van chrysanten gecreëerd. Arrangeur Pascal Koeleman - bij de consumenten bekend van het RTL4-programma Krabbé staat op straat - verzorgt demonstraties en bezoekers kunnen hun stem uitbrengen op hun favoriete chrysanten Zomerweekboeket. Hiervoor zijn samen met Fleurop vijf prachtige boeketten met chrysanten samengesteld. De getoonde boeketten zijn bovendien verkrijgbaar via de Fleurop website en bij de Fleurop bloemist. Onder de stemmers worden ook boeketten verloot. Ook consumenten die niet naar de Libelle Zomerweek gaan, kunnen meedoen. Zij kunnen tot en met 13 mei stemmen via de bloemensite mooiwatbloemendoen.nl. 

Full Colour® Anthurium
Anthura  brengt voor het eerst hun nieuwe concept Full Colour® Anthurium rechtstreeks onder de aandacht van de consument. Belangrijkste doel is om reacties van de consument te toetsen, te kijken of het concept aanslaat en waar nodig nog aangescherpt moet worden.

Speciaal voor de Libelle Zomerweek is een webshop geopend. De bezoekers kunnen ook ter plaatse een exclusief Full Colour boeket kopen. Bovendien wordt de nieuwe fanpage op Facebook geïntroduceerd.

 

09:15 - di 08/05/2012
Bron: TuinbouwCommunicatie

Eerdere nieuwsberichten

11:02 - wo 23/04Voorraad en inventaris Arend-Sosef geveild (TuinbouwCommunicatie)

10:34 - wo 23/04LTO bundelt vraag naar zonnepanelen (LTO Nederland)

10:30 - wo 23/0445 kansmakers GreenTech Innovation Award (TuinbouwCommunicatie)

10:27 - wo 23/04Model simuleert gewashandelingen in kassen (Wageningen UR Glastuinbouw)

09:50 - wo 23/04SP vraagtekens bij boegbeeld Dijkhuizen (Nieuwe Oogst)

09:11 - wo 23/04Accijnsverlaging diesel zit er niet in (Nieuwe Oogst)

09:10 - wo 23/04'Greenpeace trekt te snel conclusies' (Nieuwe Oogst)

09:00 - wo 23/04Kwekers geven parcours Koningsdag kleur (FloraHolland)

08:57 - wo 23/04100% NL krijgt een eigen tulp (TuinbouwCommunicatie)

08:25 - wo 23/04IEA ziet goede basis duurzaamheid (Energiek2020)

08:14 - wo 23/04Businessclub Westland naar Nature’s Pride (TuinbouwCommunicatie)

08:04 - wo 23/04Tido Vesta verliest keurmerk (WOS.nl)

07:44 - wo 23/04Bayer heeft producten-app aangepast (Bayer CropScience)

07:28 - wo 23/04Floridata voorkwam al een keer oplichterij (Floridata)

Berichten 1 van 14 van in totaal 5088 berichten.
Inschrijven nieuwsbrief